donderdag 18 oktober 2012

Appelplezier

Zoals jullie al eerder konden lezen, hebben mijn kinderen herfstvakantie. Zij wel, ik niet. Op de dagen dat ik gewoon naar mijn werk moet ga, gaan Iris en Tijs naar de BSO. Daar hebben ze het super naar hun zin, spelen ze met hun vriendjes en vriendinnetjes, doen ze allerlei leuke activiteiten, ze hebben er zelfs een Wii! Maar toch sluimert daar ergens dat moederlijke schuldgevoel, dat zegt dat ik op de dagen dat ik niet hoef te werken, leuke dingen met ze moet doen. Dus blijft het huishouden gewoon een paar dagen het huishouden, en houden we ons vandaag bezig met...

CARAMEL APPELS!!!


Iris had deze laatst al op de BSO gemaakt, en had gelukkig ook nog onthouden hoe het moest. Slimme meid heb ik toch... Zij maakten hele appels, maar dat was niet zo handig met eten. Dus ga ik het proberen met kwarten. Dit heb je hiervoor nodig:

(zoals jullie misschien zien, is de zak met fudge al open. Dat komt omdat ik fudge echt het allerallerlekkerste snoepje vind, geen zak dicht kan laten, het daarom nooit in huis heb omdat ik het dan meteen helemaal opeet, en als ik ooit doodga dan hoop ik dat de hemel gemaakt is van fudge, al dan niet met chocolade)

Als je, zoals ik, kwarten praktischer vindt, snij je de appels en haal je de klokhuizen weg. Steek in elk kwart een lollystokje. Doe 100 gr fudge samen met 2 eetlepels melk in de magnetron. 2 Minuten is genoeg, halverwege een keertje doorroeren. LET OP: De caramel wordt erg heet! Even af laten koelen, de appelstukken er snel doorheen halen en laten drogen. Hele appels kan je best op een stuk bakpapier zetten, omdat dat met partjes niet zo handig is, heb ik ze in een stuk oase geprikt. Eventueel kan je ze in de koelkast laten afkoelen.

En dan... Lekker smullen!



Nu ik toch met appels in de weer was, heb ik meteen ook dit recept uitgeprobeerd, lekkere appelchips. Lekker makkelijk, heerlijk om te snoepen en toch gezond, en het huis gaat er ook nog eens heerlijk van ruiken. Gevonden op Pinterest, uiteraard....

Ben erg benieuwd of jullie ook nog hersftrecepten gaan uitproberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten